Het proces van een offerte aanvraag
Het proces van een offerte aanvraag
We helpen je graag van A tot Z. Benieuwd wat dit precies inhoudt? Lees hier welke werkzaamheden zijn inbegrepen in onze offerte.
In principe kun je ervan uitgaan dat onze uitgebrachte offerte een all-in tarief is. In onze offerte zijn de volgende werkzaamheden inbegrepen (voor zover van toepassing):
- Het regelmatig controleren van de gegevens in de diverse registers, zoals de Basisregistratie Personen, het kadaster, Verificatie Informatie Systeem, curatele- en bewindregister, insolventieregisters, enz.;
- Onderzoek doen naar de eigendomsverkrijging door de verkoper(s);
- Het controleren van de koopovereenkomst;
- Het informeren van alle betrokken partijen (inclusief de betrokken adviseurs);
- Het opvragen van de zakelijke lasten en het verrekenen daarvan tussen verkoper en koper;
- Het opvragen van de aflosnota en het doorhalen van hypotheken (dit zijn doorgaans kosten voor de verkoper);
- Het controleren of de waarborgsom is betaald door de koper of een bankgarantie is gesteld en de termijnen hiervoor bewaken;
- Het opstellen van de akten en het toezenden van de ontwerpen van de akten aan partijen;
- Het opstellen van de nota van afrekening;
- Het controleren van de ontvangst van de koopsom;
- Het ondertekenen van de akten op ons kantoor en zorgdragen voor de inschrijving van de akten;
- Het doen van aangifte overdrachtsbelasting en zorgdragen voor de betaling daarvan;
- Overige gebruikelijke werkzaamheden zoals het voeren van correspondentie tussen de partijen en financiële instellingen.
Ben je de verkoper?
Verkoop je je woning/registergoed? Dan zijn de kosten voor rekening van de koper, tenzij je wat anders hebt afgesproken. Sommige werkzaamheden worden wel bij jou in rekening gebracht. Voor zover van toepassing zijn dit de kosten die bij jou in rekening worden gebracht:
Welke werkzaamheden zijn niet inbegrepen?
Werkzaamheden |
Tarief (incl. BTW/kadasterkosten, tenzij anders aangegeven) |
Indien het een appartementsrecht betreft: |
€ 90,75 |
Indien het een erfpachtsrecht betreft: |
€ 90,75 |
Werkzaamheden in verband met een tolk/vertaler: |
€ 90,75 |
Toestemming/machtiging kantonrechter aanvragen: |
Neem hiervoor telefonisch contact met ons op |
Vestiging overbruggingshypotheek per kadastraal perceel: |
€ 217,80 (hier komen nog wel kadasterkosten bij) |
Aflossingen kredieten en overige leningen, per krediet/lening: |
€ 90,75 |
Het vragen van toestemming eerdere hypotheekhouder/geldgever, per toestemming: |
€ 90,75 |
Opstellen koopovereenkomst: |
€ 795,- |
Inschrijven koopovereenkomst: |
€ 522,45 (indien KIK-akte) |
Volmacht tot verkoop of koop: |
€ 90,75 |
Toestemmingsverklaring echtgenoot/partner: |
€ 90,75 |
Notariële volmacht tot verkoop of koop/vestiging recht van hypotheek: |
€ 477,95 |
Kosten inzake Kamer van Koophandel (per inzage) |
€ 48,40 |
Aanpassen datum van overdracht nadat de werkzaamheden zijn aangevangen: |
Neem hiervoor telefonisch contact met ons op |
Tarief extra werkzaamheden in verband met verklaring(en) belastingdienst |
Kosteloos |
Eventuele kosten die uw bank bij ons in rekening brengt. |
Deze kosten berekenen wij aan u door. Bijvoorbeeld ECH kosten. |
Overige niet-gebruikelijke werkzaamheden: |
Op basis van uurtarief ad € 423,50 per uur |